بازدید معاون توسعه تعاونی ها و تشکل های سازمان تعاون روستایی از کارخانه آبلیموگیری میناب
1401/10/25

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، رضا نامنی معاون توسعه تعاونی ها و تشکل های سازمان مرکزی تعاون روستایی به همراه حیدری مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستائی و کشاورزی ایران و احمدی عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی در این بازدید در جریان آخرین وضعیت کارخانه آبلیموگیری مینای و اقدامات صورت گرفته در آن قرار گرفتند.

در این بازدید از خطوط تولید، انبارها و واحد اداری بازدید بعمل آمد و راهکارهایی برای استفاده بهینه از این امکانات بررسی شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران ضمن بازدید از این کارخانه متروکه، گفت: سازمان تعاون روستایی در تلاش است به رسالت خود در راستای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان عمل کند.

دکتر رضا نامنی با اشاره به محدودیت‌های بسیار در تعاون روستایی اظهار کرد: علیرغم این محدودیت‌ها این سازمان همواره به رسالت خود در راستای توسعه بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان بوده که به عنوان نمونه خریدهای تضمینی پیاز و یا خرید توافقی لیمو از جمله اقدامات سازمان تعاون روستایی در این استان بوده است.

وی افزود: برداشتن موانع پیش روی تشکل های تعاون روستایی در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی آنها در دستور کار سازمان و وزارت جهاد کشاورزی است.

حیدری مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونی های روستائی نیز در این بازدید با بیان اینکه این کارخانه چند دهه قبل از واحدهای تولیدی بنام کشور بوده گفت: کارخانه آبلیمو گیری اتحادیه مرکزی میناب متاسفانه از سال 86 تاکنون بنا به دلایل مختلف از جمله بیماری جاروی جادوگر و کمبود لیمو بلااستفاده مانده و از چرخه تولید خارج شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: به دنبال راه اندازی کارخانه تولید پکتین از لیمو با همکاری شرکت های دانش بنیان در این شهرستان هستیم.

کارخانه آبلیموگیری میناب در دهه 60 با مشارکت اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی کشاورزی ایران و اتحادیه تعاونی روستایی میناب راه اندازی و نقش مهمی در تولید اشتغال و افزایش کشت باغات لیمو در شرق هرمزگان داشته است.

انتهای پیام/

تعداد مشاهده خبر133 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_ostanhormozgan_block3847
Powered by DorsaPortal