20 تن رازیانه از مزارع تعاون روستایی جغین رودان برداشت می شود
1403/02/08

مدیر تعاون روستایی استان هرمزگان از آغاز برداشت رازیانه در شهرستان رودان طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: در مزارع شرکت تعاونی روستایی جغین شهرستان رودان 8 هکتار گیاه دارویی رازیانه کشت شده که پیش بینی می شود از این سطح میزان 20 تن محصول برداشت گردد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، عیسی برخورداری پور در حاشیه بازدید ازمزرعه کشت گیاه دارویی رازیانه دربخش جغین شهرستان رودان ضمن تقدیرازمسئولین اداره تعاون روستایی رودان وشرکت جغین، خواستار توسعه آن در سال زراعی پیش رو شد و اظهار کرد: محصولات کم آب بر به دلیل وجود خشکسالی‌های پی در پی یکی از نیازهای اساسی این مناطق است در همین راستا کشت گیاهان کم آب بر و با نیاز آبی پایین مثل رازیانه ضرورت دارد.

وی اصلاح الگوی کشت را گامی موثردرجهت افزایش بهره وری دانست و افزود: گیاه دارویی رازیانه از جمله گیاهانی است که باعث اصلاح ساختار خاک شده و در تناوب با غلات (گندم و جو) به عنوان گیاه دارویی و صنعتی استفاده می‌شود.

درادامه آقای حیدری رببس اداره تعاون روستایی شهرستان رودان به تشریح روند اجرای طرح پرداخت واعلام کرد باتوجه به مشکلات کم آبی با همکاری و مشارکت شرکت تعاونی روستایی جغین در دی ماه سال گذشته اقدام به کاشت رازیانه درسطح 8هکتار از اراضی شرکت گردید وامیدواریم این سطح زیرکشت افزایش یابد.

مهدی حیدری افزود: رازیانه گیاهی از خانواده چتریان با ساقه‌های قائم و استوانه‌ای به ارتفاع 150 تا 200 سانتیمتر و برگهای سبز تیره، گلهای کوچک و زرد در انتهای ساقه قرار دارد و میوه آن دوکی شکل به طول 6 تا 10 میلی متر به رنگ سبز یا قهوه‌ای روشن می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: برداشت رازیانه در نیمه اول اردیبهشت آغاز و نحوه برداشت گیاه به صورت دستی و توسط کارگر انجام می‌شود که بعد از خشک کردن محصول عملیات کوبش توسط کمباین انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

تعداد مشاهده خبر36 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal