دیدار مدیرتعاون روستایی هرمزگان با فرماندار ویژه میناب
1401/11/04

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، محمود حیدری مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی و کشاورزی ایران اذعان داشت: ایران یکی از کشورهای بحران زا به شمار می آید و در همین راستا تاکنون به منظور عبور از بحران، اقدامات پیشگیرانه ای انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بنا به ضرورت می توان در راستای احداث کارخانه تصمیماتی اتخاذ کرد اما گاهی اوقات با توجه به تاکیدات قانون اساسی، ضوابط زیست محیطی و همچنین به وجود آمدن اثرات نامطلوب، نمی توان آن کارخانه را تاسیس کرد.

حیدری با اشاره به اینکه تخلف در ایران بیداد می کند، بیان داشت: جای بسی تاسف است که در اغلب کارخانه های تولید آبلیمو، از آب کاه به جای آب لیمو استفاده می‌کنند و این مسئله به نوعی تقلب در تولید آب لیمو محسوب می شود.

وی ابراز داشت: از آنجاییکه من به عنوان یک سهامدار بخش خصوصی به دنبال انتفاع اعضا و سهامداران هستم رقابت با بخش برایم مقدور نیست و به همین منظور؛ تولید آبلیمو در این مملکت برایمان توجیه اقتصادی ندارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی و کشاورزی ایران در ادامه با اشاره به نقش افراد نخبه در ایجاد زیر ساخت های علمی مطلوب گفت: شرکت های دانش بنیان با افراد نخبه در تعامل و همکاری هستند با نفوذ افراد نخبه در بدنه اقتصاد دانش بنیان ها، علاوه‌ بر داشتن طرح ها و برنامه های بی نظیر باعث تقویت زیر ساخت های علمی شدند.

حیدری تصریح کرد: در مملکت ما تولید کردن محصولات آسان است اما در بحث فروش محصول با چالش های عدیده مواجه ایم و در همین راستا؛ تفاهنامه ای را با قبول دو شرط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را منعقد کرده و جلسات هفتگی برگزار کردیم.

وی در ادامه گفت: شرط اول من این بود که دولت با برنامه ریزی مدون و همچنین با تولید فن آوری ناوبری بتواند محصول نهایی را بفروش برساند و شرط دوم این بود که در راستای اجرای این برنامه ها من تمام سرمایه های این کار را متقبل می شوم اما مابقی اقدامات مرتبط با تولید و بازاریابی محصولات را با دولت انجام دهد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی و کشاورزی ایران اذعان داشت: برای تولید یک ماده به نام پنکتین که ارزش افزوده بالا و همچنین باعث ارتقا کیفیت محصولات می شود ما تمام کارهای اولیه و پروپزال آن را آماده کردیم و فقط در حال جمع آوری طرح اقتصادی آن هستیم و امید است که تولید پنکتین در شهرستان میناب به مرحله اجرا برسد.

حیدری بیان داشت: اراضی کشاورزی در میناب پهناور و افزایش تولید محصول کشاورزی فراوان است به همین منظور برای حفظ این باغات از آفات و همچنین ارتقا کیفیت محصولات، اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی روستایی و کشاورزی ایران ابراز داشت: بنا به مصوبه هیئت دولت سال 1388، مبلغی بالغ بر 153 میلیارد تومان در خصوص زیان حاصل از خرید و فروش مرغ و میگو که به ناحق برعهده اتحادیه تعاونی روستایی ایران گذاشته، تامین شد و دولت به شورای اقتصادی ابلاغ کرد که این مقدار پول پرداخت شود.

وی افزود: با گذشت 4 سال از این ماجرا و دولت گفت ما نمی توانیم به بخش خصوصی کمک کنیم و همان مبلغ 153 میلیارد تومان را جزو بدهی های اتحادیه به بانک ها قرار دادند و من در این خصوص شکایت کردیم.

حیدری عنوان کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه در ایران، متاسفانه بانک ها چوب لای چرخ تولید کنندگان می گذارند.

مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب در ادامه جلسه اظهار داشت: اعتقادم این است که اگر کارها کارشناسانه و هدفمند انجام شود به مراتب با نتایج مثبتی مواجه خواهیم شد در غیر این صورت با نتایج قابل قبول مواجه نخواهیم شد.

وی ابراز داشت: ما به دنبال احیا و بهره مندی از ظرفیت های بزرگ هستیم و در این خصوص باید کارها به شیوه ماهرانه انجام شود.

سلحشور تصریح کرد: دولت سیزدهم و مجلس به دنبال احیای ظرفیت های معطل در کشور است.

وی افزود: در شهرستان میناب می توان صنعتی مهم را راه اندازی کرد و در این راستا هدف ما این است کارها به شیوه مثبت انجام شود.

فرماندار ویژه میناب تصریح کرد: اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان مطابق تبصره 16 قانون بودجه برای کمک به اشتغال دانش بنیان از طریق بانک های ارائه دهنده این تسهیلات می باشد و این وام به شما نیز تعلق می گیرد.

سلحشور بیان داشت: شهرستان میناب با جمعیت بالغ بر 300 هزار نفر، دارای 60 هزار هکتار اراضی کشاورزی است به همین علت حساسیت های بخش کشاورزی در این شهرستان بالاست و این شهرستان دارای آب و هوای گرم و خشک است اما با این وجود در زمینه تولید صیفی جات با اختلاف از سایر استان ها در رتبه اول قرار دارد.

وی همچنین یکی از ظرفیت‌های میناب را در حوزه شیلات عنوان کرد و افزود: در شهرستان میناب بالغ بر دو هزار و 800 هکتار مزرعه پرورش میگو را به خود اختصاص داده و همچنین بیشترین میزان صادرات میگو مربوط به این شهرستان است.

تعداد مشاهده خبر162 بار
تصاویر مرتبط
tempShowtool_dorsaetoolsenews_sample_ostanhormozgan_block3844
Powered by DorsaPortal