افزایش 50 درصدی خرید تضمینی گندم در هرمزگان
1402/03/09

 

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی هرمزگان، محمدرضا ماندگاری در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از 58 هزار تن گندم طی سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به افزایش سطح زیر کشت که طی سال زراعی جاری رخ داده انتظار می‌رود میزان تولید گندم در استان هرمزگان از مرز 60 هزار تن عبور کند.

ماندگاری با اشاره به افزایش 50 درصدی خرید گندم تضمینی مباشرتی تعاون روستایی هرمزگان، بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم تا پایان روز هفتم خردادماه به 58 هزار 300 تن رسیده که این میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی نسبت به سال گذشته با رشد 50 درصدی و نسبت به سال 1400 با رشد حدود 2 و نیم برابری روبه‌رو بوده است.

وی تصریح کرد: این مقدار گندم از کشاورزان شهرستان های، حاجی آباد، میناب، رودان، میناب، پارسیان و بستک که بیشترین میزان گندم از گندمکاران شهرستان حاجی آباد به مقدار 34 هزار تن خریداری شده است و پس از آن، به ترتیب شهرستان های میناب، رودان بیشترین میزان خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با تأکید براینکه خودکفایی در تولید محصولات اساسی و تأمین نیازهای کشور از محل تولیدات داخل از اولویت برنامه‌های جهادکشاورزی می باشد، گفت: دولت به منظور حمایت از کشاورزان و تامین محصولات استراتژیک اقدام به خرید تضمینی از کشاورزان می‌کند که با ابلاغ وزیر سازمان تعاون روستایی عهده داراین مسئولیت بصورت مباشرتی است.

ماندگاری گفت: مهمترین عامل در خرید تضمینی گندم رضایت کشاورزان است که با گزینش و آموزش افرادی کار آزموده و صالح این امر میسر خواهد شد.

خرید گندم هرمزگان از نیمه فرودین آغاز و تا اوایل تیرماه ادامه ادامه دارد.

انتهای پیام/.

تعداد مشاهده خبر24 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal