خرید 900 تن بذرگندم توسط شبکه تعاونی روستایی حاجی آباد
1402/02/25

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون روستایی استان هرمزگان، رضا عباسپور اظهار داشت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون 900 تن بذرگندم توسط شبکه تعاونی روستایی حاجی آباد از کشاورزان این شهرستان در حال خریداری است.

وی با اشاره به اینکه، چمران 2 و خلیل ارقام کشت شده گندم بذری مجموعه تعاونی روستایی حاجی آباد است ابراز داشت: امسال برای نخستین بار رقم جدید گندم با نام «خلیل» وارد چرخه تولید بذر در استان شد و این رقم دارای عملکرد بسیار مطلوب 7 تن در هکتار بوده است.

مدیرتعاون روستایی شهرستان حاجی آباد اذعان کرد: شهرستان‌ حاجی آباد مهم‌ترین منطقه کشت گندم بذری در استان است و گندم تولید شده در این مجموعه به سرا سر استان ارسال می شود.

وی خاطرنشان کرد: مزرعه تولید گندم رقم خلیل در روستای گنج و همچنین گندم رقم چمران 2 در روستای سرچاهان از توابع شهرستان حاجی آباد می باشد که توسط کارشناسان این مجموعه و مرکز تحقیقات کشاورزی نظارت می شود.

به گفته عباسپور، با ورود بذرگندم رقم خلیل به چرخه تولید بذر، پیش بینی ما این است که در سال آینده تولید بذر گندم در این مجموعه 1600 تن برسد و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

وی با اشاره به نیاز امسال کشاورزان هرمزگان به گندم بذری ، خاطرنشان کرد: نیاز امسال هرمزگان به گندم بذری 3300 تن است و همچنین سهم مجموعه تعاونی روستایی حاجی آباد برای تولید بذر 816 تن تعیین شده است که نسبت به تولید سال گذشته حدود 60 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است فصل برداشت گندم بذری از اواسط فروردین سالجاری آغاز شد.

انتهای پیام/

تعداد مشاهده خبر85 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal