تعاونی ها بستر توسعه اشتغال پایدار روستاها هستند
1401/10/28

برخورداری با بیان اینکه هدف از تشکیل تعاونی ها اشتغالزایی است، ابراز داشت: اغلب افرادی که عضویت شرکت تعاونی های مختلف اعم از تعاونی مصرف، تعاونی مسکن، تعاونی تولیدکنندگان و تعاونی روستایی هستند با تلاش و همت مضاعف شرایط مطلوب برای اشتغال پایدار آنان فراهم است.

وی همچنین شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستاها در حوزه اشتغال را نیز از اهداف اجرای طرح تعاون روستایی برشمرد.

مدیر تعاون در ادامه اذعان داشت: ارائه تسهیلات ویژه، کاهش ریسک سرمایه گذاری، ایجاد امکانات رفاهی، ایجاد ارزش افزوده برای محصولات، فعالیت در زمینه امور بازرگانی و بازاریابی، تهیه وسایل و امکانات مورد نیاز برای فعالیت های کشاورزی، ارائه خدمات با قیمت پایین تر به دلیل حذف واسطه ها، مبارزه با فقر و..... مهر تاییدی بر ادعای تاثیر مثبت اقتصادی این نهادها در روستاها است.

برخورداری به نقش تاثیرگذار تعاونی روستایی هرمزگان در اشتغالزایی پایدار در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صنایع دستی نشان دهنده آداب و رسوم جوامع و همچنین تفکر و بینش مردم هر منطقه است نه تنها موجب اشتغال در روستاها می شود بلکه منابع درآمد مهمی برای خانواده های روستایی ایجاد می کند.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان یادآور شد: در همین راستا تاکنون شرکت تعاونی زنان تحت پوشش این سازمان، در زمینه ساخت و عرضه محصولات صنایع دستی در امر توسعه پایدار و اشتغالزایی پیشگام بودند.

وی در پایان گفت: تعاونی‌های صنایع دستی نه تنها ظرفیت تولید برای رفع نیازمندی‌های داخلی را دارند بلکه بازار خوبی برای صادرات محصولات شان دارا می باشند.

انتهای پیام/

تعداد مشاهده خبر147 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :5 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal