سخن روز /
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار کرد:
نشست توجیهی خرید تضمینی گندم
1401/12/24
نشست توجیهی خرید گندم با حضور نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم، مسلمی عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، معتمد سرپرست معاونت امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی، نماینده تشکل ها و اتاق اصناف و جمعی از مدیران ستادی و استانی در سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

✅به گزارش پات، در ابتدای این جلسه محمد علی نیکبخت رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: سازمان تعاون روستایی و شبکه های تحت پوشش به ویژه تعاونیهای تولید بیش از 3 میلیون و پانصد هزار هکتار آبی و زراعی تحت پوشش این شرکتهای تعاونی است، بنابراین بهترین مجری و ریل گذار برای اجرای سیاستهای وزارت جهاد کشاورزی است.

⬅️ وی همچنین از آمادگی کامل سازمان تعاون روستایی و تشکل های تحت پوشش آن برای اجرای هر گونه طرح الگوی کشت، کشت قراردادی خبر داد.

⬅️نیکبخت در ادامه به لزوم صدور پروانه بهره برداری برای کلیه کشاورزان اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم گامی مهم در جهت تثبیت شغلی کشاورزان است.

⬅️به گفته وی، در بحث مولد سازی پیشنهاد شده که واگذاری املاک متعلق به وزارت جهاد کشاورزی با قیمت گذاری کارشناسی و با اندیشیدن تمهیداتی به اتاق اصناف واگذار شود.

⬅️ نیکبخت در ادامه با بیان اینکه در بحث خرید گندم ما باید برای کشاورزان اهمیت زیادی قائل شویم و فاکتورهای خرید محصولشان را به نحوی مطلوب به دستشان برسانیم.

⬅️ در ادامه هاشمی رئیس بنیاد ملی گندم گفت: موضوع گندم نه تنها در عملیاتی کردن بحث خرید تضمینی، بلکه ستون و خیمه اقتدار غذایی کشور است ؛ که این مهم نگاه ویژه ای را می طلبد.

⬅️وی ادامه داد: در سال گذشته با سیاستگذاریهای خوبی که در شورای قیمت گذاری رخ داد عملیات اقتدار در حوزه قیمت گذاری و امنیت غذایی رقم خورد.

⬅️وی افزود: در 6 استان به اندازه 38 درصد در خرید گندم ، مباشرت در فروش را به سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش آن اختصاص دادند که در 2 سال آینده 100درصد خرید با سازمان و اتحادیه ها خواهد بود.

تعداد مشاهده خبر2713 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal