سخن روز /
سرپرست تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی:
آماده توزیع میوه شب عید هستیم
1401/12/16
سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی در نشست خبری از آمادگی این سازمان و اتحادیه تحت پوشش برای توزیع 550 تن میوه شب عید در استان خبر داد.

✅ به گزارش پات، اکبر رنجگران مدیر تعاون روستایی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بر اساس مصوبه کارگروه استانی ستاد تنظیم بازار، 250 تن پرتقال و 300 تن سیب از 20 اسفند ماه جاری در مراکز 20 گانه تبریز و تعاون روستایی های شهرستان های استان عرضه می شود.

⬅️وی اعلام کرد: اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر دولت در این حوزه ورود پیدا کرده و پرتقال شب عید را از مازندران و سیب را از باغداران استانی تامین و خریداری کرده است.

⬅️رنجگران افزود: 30 تن از سیب ها از باغداران شهرستان اهر خریداری شده و در سردخانه های این شهرستان در مرحله توزیع قراردارد و 270 تن نیز از باغداران مراغه ای خریداری شده که 120 تن آن به سردخانه های تبریز حمل شده و بقیه نیز از مبداء مراغه به سایر شهرستان های استان حمل می شود.

⬅️وی بیان کرد: توزیع میوه شب عید برخلاف سال های گذشته به صورت نمایشگاهی و در بازارچه های تعیین شده صورت می گیرد و علاوه بر توزیع میوه شب عید در این مراکز، اقلام تنظیم بازار شامل برنج، روغن، شکر، قند، گوشت و خرما نیز با 15 درصد تخفیف عرضه خواهد شد.

💢72درصد بیشتر از میزان تکلیف شده گندم خریداری کرده ایم

⬅️رنجگران با بیان اینکه میزان گندم خریداری شده در سالجاری از سوی تعاونی روستایی استان، 34 هزار و 200 تن بود، گفت: این میزان گندم خریداری شده 72 درصد بیشتر از میزان تکلیف شده برای استان است.

⬅️وی اضافه کرد: همچنین 2 هزار تن دانه روغنی در قالب کشت قراردادی و 7هزار تن وش پنبه به مبلغ 157 میلیارد تومان از سوی حوزه بازرگانی این سازمان خریداری شده که 120 میلیارد تومان آن پرداخت شده و مابقی نیز طی روزهای آتی پرداخت خواهد شد.

⬅️رنجگران از توزیع 13 هزار تن آرد روستایی در مناطق روستایی و سخت عبور استان خبرداد و گفت: تلاش این سازمان تامین نیازهای روستاییان در طول سال بوده و با همکاری تعاونی ها، نیازهای روستاییان بی وقفه و در اسرع وقت تامین و توزیع می شود.

⬅️وی خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات فنی و کشاورزی نیز تاکنون 246 هزار تن انواع کود و 48 هزار تن نیز انواع نهاده دامی و سموم در بین روستاییان توزیع شده و 16 هزار تن از سوی مراکز جمع آوری شیر جمع آوری شده است.

⬅️سرپرست سازمان تعاون روستایی آذربایجان شرقی همچنین از فعالیت 484 شرکت و اتحادیه تعاونی روستایی و کشاورزی در استان خبرداد و گفت: این شرکت با سرمایه 519 میلیارد ریال و عضویت 398 هزار و 328 نفر در زمینه های مختلف فعال هستند و 701 نفر به طور مستقیم در این شرکت ها و تعاونی های مشغول کارند.

⬅️رنجگران، توانمندسازی شبکه تعاونی های استان، پایش اعضای تعاونی ها و همچنین کمک به رفع مشکل نقدینگی آنها را از جمله برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: استفاده از فارغ التحصیلان در هیات مدیره تعاونی ها، ارتقا سواد و تخصص گرایی و مشخص کردن تعداد دقیق اعضای تعاونی به منظور ارایه خدمات بهتر در دستور کار قرار دارد.

💢ایجاد روستا بازار دایمی به منظور حذف واسطه ها

⬅️رنجگران از ایجاد روستا بازار دایمی در تمامی شهرستان های استان خبر داد و گفت: برای کاهش قیمت ها و رسیدن محصولات به دست مصرف کننده با قیمت مناسب، هدف اصلی این روستا بازارهاست.

⬅️وی اضافه کرد: در این روستاها بازارها، کالاها به صورت مستقیم و بدون واسطه ها در اختیار مصرف کننده قرار خواهد گرفت ضمن اینکه اقتصاد روستایی نیز شکوفا می شود.

⬅️رنجگران همچنین از آمادگی این سازمان برای حمایت از طرح ها دانش بنیان در حوزه تعاون روستایی خبرداد و افزود: هر شرکت و یا فردی که در این ارتباط طرح و یا برنامه ای داشته باشد به طور قطع مورد حمایت قرار می گیرد.

تعداد مشاهده خبر2176 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal